روحانی وزنه تیم ملی کاراته است- هروی تجربه لازم را دارد

جاسم ویشکاهی در گفتگو با خبرنگار رزمی برنا، در خصوص مسابقات جایزه بزرگ امارات و عملکرد تیم ملی سوئد گفت: در این مسابقات از نزدیک شاهد مبارزه کاراته کاران سوئد بود. عملکرد نسبتا خوبی داشتند اما مطمئن هستند در آینده بهتر می شوند و قرار است به زودی به این تیم ملحق شوم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر او بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کاراته در مسابقات پیش رو چه کسانی خواهند بود؟ افزود: 2 سالی می شود که از فدراسیون کاراته بیرون هستم و فکر نمی کنم نظرات امثال من برای مسئولین مهم باشد. همیشه دوست داشتم زمانی عقیده خودم را بازگو کنم که تاثیرگذار باشد.

قهرمان کاراته جهان افزود: اما با تمام این تفاسیر احساس می کنم برخی دوستان بهتر است به جای صحبت علیه همدیگر بیشتر به فکر کمک به هم باشند چراکه این اختلاف نظرات در نهایت به ضرر کاراته ایران خواهد بود.

ویشکاهی در پاسخ به این سوال که حضور روحانی و هروی در کادرفنی تیم ملی تا چه اندازه به کاراته ایران کمک خواهد کرد؟ اذعان داشت: نمی دانم مدیریت فدراسیون کاراته چه نوع شیوه ای را برای انتخاب مربیان تیم ملی در نظر دارد. اما هروی سالها در کنار تیم ملی کاراته بوده است و تجربه لازم را دارد. حسین روحانی نه تنها اسطوره ایران بلکه یکی از اسطوره های جهان است. روحانی در هر مسابقه ای که حضور داشته باشد همه او را می شناسند.

وی اینطور ادامه داد: امیدوارم فدراسیون کاراته طوری این مدیریت را انجام دهد که روحانی به عنوان سمبل کاراته ایران در میادین بین المللی حضور داشته باشد. حتی اگر در کادرفنی هم نباشد باید با یک مدیریت دقیق به عنوان همراه درکنار تیم ملی حاضر شود. حضور او، هم باعت دلگرمی بازیکنان خواهد بود و هم در ذهن داوران و سایر کشورها تاثیر مثبتی خواهد داشت چرا که یک فرد شناخته شده در کاراته جهان است. به نظرم وزنه تیم ملی کاراته ایران با حضور امثال روحانی است که سنگین می شود.

دارنده مدال طلای جهان و آسیا تصریح کرد: بهنام فر، کتیرایی و فریدخمامی هم زحمات زیادی برای کاراته ایران کشیدند و فکر می کنم از این نفرات هم باید استفاده شود. نباید اینطور باشد که جنگ بر سر کادرفنی تیم ملی بزرگسالان شود. امیدوارم دعواهای خانوادگی کاراته در خود رشته کاراته حل شود و هرکسی که بهتر است سکان هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

ویشکاهی گفت: رییس فدراسیون کاراته باید به عنوان بزرگتر این خانواده با یک مدیریت صحیح حواشی را از کاراته دور کند که البته بنده معتقدم شخصی دیگر تمام تصمیمات را در فدراسیون می گیرد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا تنها اشخاصی که بازیکن سازی کرده اند، حق حضور در کادرفنی تیم ملی را دارند؟ خاطرنشان ساخت: سازندگی خوب است اما نمی تواند مشخصه اصلی برای انتخاب یک نفر جهت حضور در کادرفنی تیم ملی باشد. به شخصه معتقدم تمام بازیکنانی که به میادین جهانی رفته اند و تجربیات زیادی را کسب کرده اند حالا باید این اندوخته را به سایر بازیکنان جوان انتقال بدهند. هر سالی که می گذرد شرایط مسابقات، شرایط داوری و نحوه امتیاز گیری تغییر می کند و شاید خیلی از نفرات بازیکن ساز به دلیل نبودن در مسابقات قبل اطلاعات کافی و به روز را در زمینه مسابقات نداشته باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: